Tere! ehk 16 fakti


Ja lõhnab angervaks
ja tulilill
ja ohakas.
On hilissuvi, on hilissuvi
ja pihlapuus
on marjakobar
ja männikus
on kanarbik.
Ja seda suve
ei tule enam,
ei tule enam seda
 suve.

Viivi Luik 

Tere! (Või peaksin ma ütlema Guten Tag?)

Selle suvega on palju juhtunud, paljud asjad on muutunud. Ning tõesti - seda suve ei tule enam. Selle vaheaja koondnimetus võikski olla Muutused. Vast kõige suurem muutus on see, et ma veedan 2018/19 õppeaasta vahetusõpilasena Austrias. Oma muljetest vahetusaastal, sellele eelnevas ning järgnevas ajast, ma siia kirja panema hakkangi.

Aga kuidas oleks parem alustada, kui lihtsa küsimuste - vastuste vooruga?

1. Kes ma selline olen? 

Minu nimi on Maarja Kask, sõbrad kutsuvad Malkuks.

2. Kui vana ma olen?

15, alustan täna viimast aastat põhikoolis.

3. Millega ma peale kooli veel tegelen?

Lisaks põhikoolile (püüan) sel aastal ka muusikakooli lõpetada, mängin akordionit. Kooris laulsin juba esimeses klassis. Rahvatants on mõne aastaga röövinud mu ihu ja hinge. Raamatud on sõbrad; kirjutades olen ma päriselt mina.

4. Kus ma end peale Eesti ja Austria veel elamas näeksin?

Mulle tundub, et minu hinge paik on Island. Ilma mingi erilise põhjuseta. Kunagi ma jõuan veel sinna.

5. Viis kiiret lemmikut: raamat, nädalapäev, laul, lill, luuletus.

"Tim Thaler ehk müüdud naer", teisipäev, "Leekiv armastus", päevalill,

"Kus iganes ma ka ei ole, ükskõik, millises paigas
maa peal, varjan inimeste eest veendumust,
et ma pole siit.
Justkui oleksin siia saadetud,
et ammutada võimalikult palju
värve, maitseid, helisid, lõhnu, kogeda
kõike inimlikku,
kanda kogetu
võluregistrisse ja viia see sinna, kust
olin tulnud."

6. Milliseid isikuomadusi hindan teistes, milliseid endas?

Ausus ning sihikindlus; kohusetunne ja empaatiavõime.

7.Kas mul on mõni moto, mille järgi ma elan?

Jah, on küll. Harry Potteri raamatutest on jäänud mind kummitama selline lause: "It does not do to dwell on dreams and forget to live."

8. Kohv või tee?

Mõlemad, olenevalt tujust.

9. Mis põhjusel ma soovisin vahetusaastale minna?

Aus vastus on, et ma tundsin, et nii jätkates ei tee ma kunagi asju, mida ma tegelikult tahaksin teha; et ma ei tuleks Eestis oma mugavustsoonist välja.

10. Mis on YFU?

Lühidalt on Youth For Understanding mittetulundusühing, mis tegeleb vahetusõpilaste vahendamisega. Pikemalt võib lugeda YFU kodulehelt ning sel teemal laiemalt peatun kindlasti ka heategevuskontserdil, mille kohta postitan täpsema info täna õhtul.

11. Kui ma ei läheks vahetusaastale, siis mida ma edasi teeksin?

Peale põhikooli suunduksin ilmselt mõnda suuremasse linna keskkooli, õpiksin ülikoolis, reisiks mööda maailma.

12. Miks Austria? 

Peamiselt saksa keele pärast, kuid Austria loodus on imeilus ja kultuur tasemel, seega kokkuvõttes olen ma oma valiku üle väga õnnelik.

13. Kui palju ma saksa keelt oskan?

Neljas aasta õpingutest jookseb, iseasi muidugi kui palju ma reaalses elus aru saan ning vastu kosta oskan. 

14. Kus ja kelle juures ma elama hakkan?

Kõige rohkem põengi selle pärast, et äkki ma ei klapi oma perekonnaga. Lühidalt on lugu selline - mina täidan ühe mahuka faili, Austria perekonnad, kes soovivad vahetusõpilast võõrustada, loevad seda ning kui ma neile sobin, siis sinna ma aastaks maandungi. Pered selguvad tavaliselt kevadel - suvel.

15. Kui palju selline ettevõtmine maksma läheb?

Paraja hunniku raha, minu puhul 6555 eurot. Eks selle summa kokku saamine olegi üks keerulisemaid ülesandeid. Järgmisel laupäeval toimub väike heategevuskontsert, toetajate otsimise koolitused algavad oktoobris ning mingi triki pean ma veel välja mõtlema.

Siinkohal üleskutse - kõigil, kel on vähegi võimalust ja soovi mind sponsoreerida, siis YFU Eesti arveldusarve on Swedbank EE042200221001141378. Iga väiksemgi annetus loeb ning minu siiras tänu kuulub kõigile, kes aitavad mind mu unistusele lähemale.

16. Kuidas vahetusõpilaseks saada?

Mina mõtestasin selle enda jaoks kolmeks etapiks. Esimeses tuleb leida endas soov vahetusaastale minna ning täita YFU kodulehel taotlus. Teises etapis on tähtis olla oma soovis täiesti kindel ja ära käia Valimispäeval (Kõlab hirmsamalt, kui tegelikult on. Omast kogemusest ütlen.). Kolmandaks on juba lepingu sõlmimine ning endale seletamine, et see on nüüd reaalsus. (Mul pole viimase etapi teine osa veel õnnestunud.)

Aitäh lugemast! Muuda maailm oma koduks!

Maarja

Maidla, september 2017

Kommentaarid

Populaarsed postitused